Boring monday

Att vara ensam hemma när alla andra jobbar eller går i skolan måste vara det tråkigaste som finns. I alla fall på hösten. Hade det varit sommar så hade jag definitivt gått ner till sjön och tagit ett dopp alldeles själv, utan problem. Hade det varit vinter så hade jag lätt satt på mej mina termobyxor och sprungit ut, galen som jag är, i snön. Då hade jag också kunnat bygga mej en vän av den vita snön och pimpa den med pappas hatt och halsduk. Sen hade jag gett min nya vän en morot som näsa och några stenar från grusgången som ögon och mun.
   En vän av löv är inte samma sak. Det ända som går att göras av löv är lövhögar, och där bor igelkottarna. Så där kan jag ju inte hoppa. Med andra ord är inte hösten något för en arbetslös.



Något som annars piggar upp mej är en spelkväll med ett par underbara vänner. Igår kom Emma, Mickis och Dan till mej. Linus var med till en början men var senare tvungen att åka hem, vilket var mindre roligt. Spelet gick ut på att förklara så många ord som möjligt på 30 sekunder. Så här bra gick det för Mickis och Emma:

Emma: Något man kan åka med på sjön. Tuff tuff. Hallå kom igen då!
Mickis: Ehh. Båt!
Emma: Jaa. Skaka på engelska...
Mickis:SHAKE!
Emma: Vad blir det tillsammans?
Mickis: Båt-shake
Mickis+Emma: Jäää!
Dan: Det ska vara båts-hake. Inga poäng till er.

HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH!

Kommentarer
Postat av: michaela

roligaste ever

2008-10-13 @ 14:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0